اخبار فناوری

۲۲ مطلب توسط «sina ghasemi» ثبت شده است

انتشار آپدیت اندروید 7 برای اکسپریا ایکس ای و ایکس ای اولترا متوقف شد

انتشار آپدیت اندروید 7 برای اکسپریا ایکس ای و ایکس ای اولترا متوقف شد

انتشار آپدیت اندروید 7 برای اکسپریا ایکس ای و ایکس ای اولترا متوقف شد

در حالی که تنها چند هفته از عرضه آپدیت اندروید 7 برای اکسپریا ایکس ای (Xperia XA) و ایکس ای اولترا (Xperia XA Ultra) گذشته، سونی از توقف این به‌روزرسانی خبر می‌دهد

دلیل توقف انتشار آپدیت اندروید 7 برای اکسپریا ایکس ای چیست؟

البته بنا به گزارش کاربران،زمان توقف آپدیت اندروید 7 برای اکسپریا ایکس ای و ایکس ای اولترا                   

از همان روزهای ابتدایی پس از عرضه رسمی آغاز شده بود.

حال بعد از گذشت چند هفته، شرکت سونی به طور رسمی از ایجاد                                               

وقفه در توسعه این سیستم عامل برای گوشی های میان‌رده خود

خبر داده و دلیل آن را نیز نقص فنی در سیستم عرضه به صورت OTA عنوان کرده است.    

                     

با این حال، کمپانی ژاپنی این امیدواری را به کاربران داده که «به زودی» و پس از رفع اشکال، انتشار آپدیت اندروید 7 برای اکسپریا ایکس ای و ایکس ای اولترا را از سر گیرد. بیانیه رسمی سونی به شرح زیر است:


ما موقتا عرضه آپدیت اندروید 7.0 برای گوشی های اکسپریا XA و اکسپریا XA Ultra را به دلیل نقص عملکرد در سیستم OTA متوقف کرده‌ایم. خواه شما این بسته به‌روزرسانی را دریافت کرده باشید یا خیر، تاثیر مخربی بر عملکرد گوشی شما و یا نگرانی بابت حذف اطلاعات شخصی موجود بر روی آن وجود ندارد. ما به زودی انتشار این آپدیت را مجددا آغاز خواهیم کرد تا همه کاربران بتوانند تجربه‌ای امن و بدون اشکال از آخرین نسخه از سیستم عامل اندروید داشته باشند.


فیسبوک با ابزاری جدید به مبارزه با سو استفاده از تصاویر پروفایل در هند می‌رود

۰۸ تیر ۹۶ ، ۱۶:۱۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
sina ghasemi

گوشی موبایل گلکسی اس 9 در دو نسخه با تراشه های مختلف عرضه خواهد شد

گوشی موبایل گلکسی اس 9

گوشی موبایل گلکسی اس 9 در دو نسخه با تراشه های مختلف عرضه خواهد شد

بنابر جدیدترین اخبار، سال آینده گوشی موبایل گلکسی اس 9 (Samsung Galaxy S9) با تراشه های 7 نانومتری اختصاصی و 8 نانومتری کوالکام به فروش خواهد رسید.


در نگاه اول، این موضوع چندان غافلگیرکننده نخواهد بود. سال گذشته تراشه اسنپدراگون 835 توسط سامسونگ تولید شد؛ اما تنها نسخه مخصوص بازار آمریکا از گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس به آن مجهز شدند و نسخه جهانی این گوشی ها با تراشه اختصاصی سامسونگ یعنی اگزینوس 8895 در اختیار کاربران قرار گرفتند. هرچند، اخیرا اطلاعات منتشر شده که نشان می‌دهد اسنپدراگون 845 با فناوری ساخت 7 نانومتری توسط شرکت “TSMC” تولید می‌شود.

حال این سوال مطرح می‌شود که چرا زمانی که یک تکنولوژی پیشرفته‌تر و کارآمدتر وجود داشته و می‌توان تراشه‌ها را با ویژگی‌های بهتری تولید کرد، سامسونگ از چیپ‌های 8 نانومتری استفاده کرده و چیپ‌های 7 نانومتری کوالکام را خریداری خواهد کرد؟ در این رابطه باید گفت سامسونگ با کاهش سرمایه‌گذاری در زمینه تولید تراشه های 7 نانومتری، تمرکز اصلی خود را روی تراشه هایی با فناوری ساخت 6 نانومتری قرار داده و از سال 2019، قصد تولید آنها را دارد. در این صورت، کره‌ای‌ها از همین حالا یک قدم جلوتر از TSMC خواهند بود.


۰۸ تیر ۹۶ ، ۱۶:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
sina ghasemi

توپ لیزری هلیکوپتری هم به میدان نبرد آمد

توپ لیزری هلیکوپتری

ایالات متحده آمریکا به عنوان پیشرو در زمینه فناوری لیزری، سالیان درازی است که مشغول توسعه توپ‌های لیزر پرانرژی به منظور نابودسازی اهداف است و تاکنون چندین نمونه توپ لیزری ساخته است. جدیدترین آن‌ها که روز گدشته مورد آزمایش قرار گرفت، توپ لیزری هلیکوپتری است.

در آزمایشی که دیروز در میدان آزمایشی شن‌های سفید (White Sands Missile Range) واقع در ایالت نیومکزیکو صورت گرفت، ارتش آمریکا و کمپانی هوافضا و دفاعی آمریکایی ریتیان (Raytheon) با موفقیت یک توپ لیزری هلیکوپتری پر انرژی تاکتیکی (HEL) که روی یک فروند هلیکوپتر تهاجمی آمریکایی AH-64 آپاچی (Apache) نصب شده بود را برای اولین بار آزمایش کردند.

توپ لیزری هلیکوپتری

تصویری ساختگی از هلیکوپتر آپاچی هنگام شلیک راکت


این اولین بار در تاریخ بود که یک بالگرد مسلح به توپ لیزری کاملا یک‌پارچه، موفق به درگیری با یک هدف و شلیک به سمت آن (البته در در ارتفاع و سرعت معین) شد. در این آزمایش هدفی بدون سرنشین و ساکن از فاصله 1.4 کیلومتری هدف توپ لیزری هلیکوپتری قرار گرفت؛ ناگفته نماند بین هدف و سکوی شلیک لیزر (هلیکوپتر در آسمان) اختلاف سطح وجود داشته است.

بر اساس بیانیه ریتان، در این آزمایش به تمامی اهداف اولیه و ثانویه دست‌یابی شده است. این اهداف نشان دهنده توانمندی لیزر پر انرژی تاکتیکیِ نصب شده روی هلیکوپتر تهاجمی در ایفای نقش یک سنسور هدف‌یابی چندطیفی با وضوح بالا و همچنین پرتو افشانی است. برای این آزمایش، ریتان یک نمونه سیستم هدف‌یابی چندطیفی یا MTS (یک سنسور الکترو-اپتیکال پیشرفته در محدوده فروسرخ) را با لیزر ترکیب کرده بود که وظیفه بخش سیستم هدف‌یابی، فراهم کردن اطلاعات هدف، آگاهی محیطی و کنترل تابش بود. این شرکت همچنین افزود که سیستم لیزری موفق به تعقیب و تابش پرتو روی چندین هدف شده است.

توپ لیزری هلیکوپتری

همان‌طور که ریتان نیز اظهار داشت، این آزمایش همچنین با توجه به اطلاعات جمع‌آوری شده مربوط به تاثیر لرزش، خاک بلند شده و جریان هوای به پایین رانده شده ناشی از چرخش پروانه هلیکوپتر روی هدایت و تابش پرتو، در طراحی آینده سیستم‌های لیزر پر انرژی کمک خواهد کرد. آرت موریش، از مقامات ارشد ریتیان در این باره می‌گوید:


اطلاعات بدست آمده نشان میدهد ما در مسیر درستی حرکت می‌کنیم. با ترکیب یک سیستم کارآزموده (سیستم MTS) با فناوری‌های لیزر چندطیفی، ما می‌توانیم این توانایی را پیش از آن‌چه که در قبل تصور می‌شد عملیاتی کرده و به میدان‌های نبرد آوریم.

توپ لیزری هلیکوپتری

سامانه لیزری

HEL MD


آزمایش توپ لیزری هلیکوپتری روی آپاچی مدتی است که در دستور کار نیروهای مسلح آمریکا قرار دارد. سال گذشته مرکز فرماندهی عملیات‌های ویژه آمریکا (USSOCOM) از تصمیم خود برای انجام این کار خبر داده بود. در چند سال اخیر نیز توسعه فناوری توپ‌های لیزری از اهداف پر اهمیت وزارت دفاع آمریکا بوده است و طی این سال‌ها شاهد ساخت توپ‌های لیزری زمین‌پایه، دریا‌پایه و هواپایه مختلفی برای نصب روی بسترهای ثابت و متحرک بوده‌ایم که برای نمونه می‌توان به توپ‌های لیزری آتنا (ATHENA) و HEL MD اشاره کرد که به ترتیب ساخت کمپانی‌های هوافضا، دفاعی و امنیتی آمریکایی لاکهید مارتین (Lockheed Martin) و بوئینگ (Boeing) هستند.

استفاده از لیزر راهکاری ارزان‌تر نسبت به استفاده از موشک‌های گران قیمت برای مقابله با اهداف مختلف است. مزیت دیگر، عدم وجود محدودیت تعداد و میزان مهمات قابل حمل است. نصب توپ لیزری روی هلیکوپترهای آپاچی به هلیکوپتر این امکان را می‌دهد که در یک ماموریت، بتواند اهداف بیشتری را نابود کند؛ زیرا دیگر محدودیت تعداد گلوله و موشک ندارد.

یک حسن دیگر در استفاده از توپ لیزری هلیکوپتری به‌ویژه برای عملیات ویژه، نامرئی و بی‌صدا بودن آن است. هلیکوپترهای پشتیبانی در عملیات ویژه می‌توانند از فواصل دور بدون ایجاد صدایی که توجه دشمن را جلب کند (مثل صدای ناشی از انفجار)، اقدام به درگیری با اهداف مختلف کرده و از ذوب کردن سیم‌های انتقال برق گرفته تا از کار انداختن خودروهای دشمن را بی‌صدا انجام دهند.

توپ لیزری هلیکوپتری

ذوب شدن موتور خودرو در جریان آزمایش توپ لیزری لاکهید مارتین


به لطف لیزر همچنین می‌توان حمله بسیار دقیق انجام داد و با معطوف کردن تخریب تنها به یک نقطه، از وارد شدن آسیب ناخواسته به محیط پیرامون جلوگیری کرد. این قابلیت برای نابودی یک هدف خاص در مناطق پرتراکم و پر ازدحام (همچون شرایط نبرد شهری) بسیار مناسب است. فرض کنید هلیکوپتری ماموریت دارد تا یک مولد برق را بدون آسیب زدن به ساختمان نابود سازد، و یا یک خودرو را بدون آسیب دیدن افراد پیرامون از کار بیاندازد، در اینجا نیاز به سلاح لیزری است و با شلیک موشک و یا راکت نمی‌توان بدون آسیب زدن (حتی آسیب جزئی) به محیط پیرامون به مقصود خود رسید.

این مزیت حتی برای هدف قرار دادن تعدادی از نفرات دشمن یا حتی یک فرد نیز کاربرد دارد. با توپ لیزری می‌توان پرتوهای مرگبار را برای چند ثانیه روی فرد مورد نظر تابانده و بدین ترتیب وی را از پای در آورد؛ گرچه درست است که حتی بدترین افراد نیز سزاوار کشته شدن با توپ لیزری و ذوب شدن نیستند، اما دست‌کم با این روش از کشته شدن افراد بی‌گناهی که در پیرامون وی حضور دارند جلوگیری می‌شود.

توپ لیزری هلیکوپتری

غلاف سفید رنگی که دربرگیرنده توپ لیزری است زیر بالچه مشهود است.


یکی از مواردی که به آن اشاره نشده است، توان توپ لیزری جدید ریتان است. اما آن‌چه که به شدت حائز اهمیت است، یک‌پارچه سازی غلاف این توپ لیزری با هلیکوپتر و صد البته اندازه کوچک آن است. بر اساس آن‌چه که در تصویر دیده می‌شود، اندازه غلاف این توپ لیزری هلیکوپتری برابر با مخزن سوخت خارجی است که آپاچی زیر بالچه‌های خود حمل می‌کند. باید به این امر نیز توجه داشت که این اولین نمونه ساخته شده است و ریتان موفق شد در همان نمونه اول، آن را در اندازه‌ای کوچک و فشرده بسازد که این امر خود در عملیاتی شدن هرچه سریع‌تر آن موثر است، چراکه دیگر نیاز به صرف زمان برای پیشرفت بیشتر و کوچک‌سازی غلاف حمل آن نیازی نیست.

توپ لیزری هلیکوپتری

توپ لیزری XN-1 LaWS که از سال 2014 وارد خدمت در نیروی دریایی آمریکا شد و روی کشتی

ترابری دوزیست یواس‌اس پونس نصب است.


در هر صورت، امروزه نصب توپ لیزری هلیکوپتری با کمک یک غلاف روی هلیکوپتر تهاجمی یکی از معقول‌ترین استفاده‌ها از لیزرهای حالت جامد تاکتیکی است و در مقایسه با دیگر ایده‌های استفاده از توپ لیزری که برای نصب روی طیف گسترده‌ای از جنگ افزارها، از هواپیماهای توپدار (AC-130)، بمب‌افکن‌ها و کشتی‌های جنگی بزرگ گرفته تا پهپادها و جنگنده‌ها، کمتر جاه‌طلبانه به نظر می‌رسد. توجه داشته باشید که دست کم در حال حاضر این لیزرها به اندازه توپ‌های لیزری که در فیلم‌های علمی تخیلی دیده می‌شوند قدرتمند نیستند، اما بهترین جنگ افزار هواپایه برای کاهش خسارت جانبی و آسیب‌های ناخواسته هستند.

هرچه توپ‌های لیزری حالت جامد کوچک‌تر وقدرتمند‌تر می‌شوند، کاربری آنان در میدان نبرد شفاف‌تر و توسعه آنان سرعت می‌یابد. با توجه به آزمایش امروز می‌توان انتظار داشت که اولین استفاده عملیاتی از آنان در نقش تهاجمی توسط بالگردها صورت گیرد.

۰۶ تیر ۹۶ ، ۲۳:۴۶ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
sina ghasemi

تنها 4 میلیون دستگاه آیفون 8 در زمان رونمایی قابل خریداری خواهد بود

اپل آیفون 8

تنها 4 میلیون دستگاه آیفون 8 در زمان رونمایی قابل خریداری خواهد بود

با توجه به یک گزارش جدید، اپل به خاطر عدم تولید کافی نمایشگرهای OLED توسط سامسونگ، تنها 4 میلیون دستگاه آیفون 8 (Apple iPhone 8) هنگام رونمایی آماده فروش خواهد داشت.

احتمالا تا به امروز شما هم در مورد مشکلات اپل برای تولید iPhone 8 اپل شنیده‌اید، حال ما اخبار جدیدتری در این مورد برایتان داریم. امروز گزارشی از سوی رسانه دیجیتایمز به نقل از یک منبع غیرقابل ذکر در صنعت تکنولوژی منتشر شد که ادعا می‌کند آیفون 8 احتمالا از عملکرد ضعیف پنل‌های OLED رنج می‌برد. جالب اینجاست که این خبر به رغم گزارش‌های تولیدگنندگان در حال افزایش اپل شنیده می‌شود که همگی کارگران جدیدی را برای رفع کمبود تقاضا به استخدام خود درآورده‌اند.

در حال حاضر سامسونگ دیسپلی که وظیفه‌ی تولید پنل‌های نمایشگر آیفون 8 اپل را بر عهده دارد، تنها قادر به تولید 3 الی 4 میلیون قطعه تا پیش از زمان رونمایی از این محصول است که احتمالا در ماه سپتامبر از آن پرده برداری خواهد شد. در نتیجه‌ی این مشکل، انتظارات کاهش پیدا می‌کند و نمی‌توانیم متصور شویم که اپل می‌تواند تا پایان سال 2017 جمعا 50 الی 60 میلیون دستگاه را به تولید برساند.

اگر این پیشگویی درست از آب درآید، این دقیقا فاجعه‌ای همانند ایرپادهای اپل خواهد شد که با اختلافی چند ماهه از زمان اعلام شده وارد بازار شدند. مطمئنا این بدترین سناریو ممکن برای اپل خواهد بود و غیر ممکن است کوپرتیو محصول مهم خودش را با چنین مشکلی به فروش برساند، اما با تمام گزارش‌هایی که از سوی برخی تامین کنندگان اپل به گوش می‌رسد تقریبا همه چیز دیگر امکان پذیر است.

فراموش نکنید مشکلات از بخش تحقیق و توسعه این کمپانی نیز منتشر شده است. شاید اسکنر اثر انگشت نوری زیر نمایشگر در محصول نهایی قرار نداشته باشد، اگر چه ادعا می‌شود این قابلیت در آیفون 8 حضور خواهد داشت. به عبارتی دیگر، اپل ممکن است هدف اپل خیلی بزرگتر از آن چیزی بوده است که حالا می‌تواند آن را برداشت کند!

با تمام این تفاسیر تا زمانی که اپل از نسل جدید آیفون خود رونمایی نکند، ما نمی‌توانیم به طور قطع این اخبار را تایید یا تکذیب کنیم و تنها زمان است که همه چیز را روشن می‌کند.

۰۶ تیر ۹۶ ، ۲۳:۳۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
sina ghasemi

نگاهی به تاریخچه پراید در آستانه خداحافظی با پرفروش ترین خودروی ایرانی

پراید

 نگاهی به تاریخچه پراید در آستانه خداحافظی با پرفروش ترین خودروی ایرانی

پراید از سال 1372 توسط سایپا در بازار ایران عرضه شد و اکنون پس از 24 سال به پایان عمر خود نزدیک شده است. در ادامه، تاریخچه پرفروش ترین خودروی ایرانی را بررسی خواهیم کرد.

هم‌اکنون بیش از 6 میلیون خودروی پراید در خیابان‌های کشورمان تردد می‌کنند و سالهاست که به عنوان پرفروش ترین خودروی بازار ایران شناخته می‌شود. حال چند وقتیست که اخباری مبنی بر بازنشستگی این خودروی بی‌کیفیت به گوش می‌رسد و گفته می‌شود حداکثر تا پایان سال آینده، خط تولید پراید در سایپا متوقف خواهد شد. چندی پیش نیز رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی از قول رئیس سازمان ملی استاندارد گفته بود که احتمالا تا پایان سال جاری، تولید این خودرو به پایان می‌رسد. اگرچه این حرف‌ها خیلی جدی گرفته نشد چون بارها این اظهارنظر را از مسئولان مختلف شنیده‌ایم و دیگر این داستان تکراری شده است.

پراید

سیر طبیعی صنعت خودرو در سراسر جهان به این ترتیب است که هر خودرو با یک یا دو مورد فیس لیفت یا به‌روزرسانی، بیشتر از پنج سال در خط تولید باقی نمی‌ماند اما بیشتر خودروهای تولید داخلی ما، سالهاست که در کارخانه‌های خودروسازی کشورمان تولید می‌شوند و بدون کوچکترین تغییر فنی یا امنیتی و تنها با تغییرات ظاهری بسیار جزیی همچنان در بازار عرضه شده و با جان هموطنانمان بازی می‌کنند.

پراید چگونه وارد بازار ایران شد؟

شاید بسیاری از شما فکر کنید پراید از کره به ایران آمده است اما در حقیقت این طور نیست. این خودروی جنجالی در واقع همان مزدا 121 است که در ابتدا در ژاپن تولید می‌شد و مدتی بعد با نام فورد فستیوا به بازار آمریکای شمالی راه پیدا کرد. در آن زمان، مقصد اصلی این خودروی ارزان‌قیمت دانشجویی، بازار کشورهای آمریکای شمالی، استرالیا و ژاپن بود اما سازمان امنیت بزرگراه‌های آمریکا با وجود استقبال زیاد از خودرو، جلوی تولید آن را گرفت. فورد فستیوا یا همان مزدا 121 در سال 1986 لقب ناامن‌ترین خودروی آمریکا را از آن خود کرد. در سال 1987 میلادی، تولید این خودرو به کیا موتورز رسید و به این ترتیب کره جنوبی به مقصد جدید آن تبدیل شد.

پراید

فورد فستیوا


همزمان با شروع تولید این خودروی پرحاشیه در کیا موتورز، مزدا 121 چهره جدیدتری به خود گرفت تا کمی بار انتقادها مبنی بر ایمن نبودن را از روی دوش خود بردارد. تولید این خودروی مزدا تا سال 2002 در سه مدل دیگر ادامه داشت. در اوایل دهه 70 هجری شمسی، بزرگترین معامله کیا موتورز در آن سال‌ها انجام شد و پراید از کره به ایران آمد. تولید این خودرو در سال 2000 میلادی در کره جنوبی به پایان رسید و کیا ریو جای آن را گرفت و در سال 2001 میلادی، لیسانس این محصول به صورت رسمی به سایپا فروخته شد تا این شرکت خودروسازی ایرانی، به مدت بیش از دو دهه به تولید این خودروی بی کیفیت ادامه بدهد. جالب اینجاست که کیا ریو هم وارد بازار ایران شد و نسبت به پراید، خودروی بسیار موفق‌تر و متفاوت‌تری بود.

تولید پراید، به صورت رسمی از سال 1372 در شرکت سایپا آغاز شد و این شرکت خودروسازی با ایجاد زنجیره‌ای از قطعه‌سازان فنی و با حمایت قطعه‌سازان بخش خصوصی، آن را با نام‌های نسیم (هاچ بک)، صبا (سدان)، سایپا 132، سایپا 131، سایپا 111، سایپا 141 و سایپا 151 (پراید وانت) در ایران عرضه کرد. از حق که نگذریم، این خودروی کره‌ای-آمریکایی ماشین بسیار کم خرجی بود و به راحتی تعمیر می‌شد و به همین دلیل به فروش خوبی دست پیدا کرد.

پراید

رئیس سازمان پزشکی قانونی ایران در سال 1392، پراید را به عنوان رکورددار وسایل نقلیه در کشته شدن سرنشینان خودرو معرفی کرد. بر اساس آمار این سازمان، 2 هزار و 454 نفر در این سال بر اساس تصادف رانندگی با این خودرو جان خود را از دست دادند و 13.6 درصد از تصادفات منجر به فوت به این خودرو اختصاص پیدا کرد. در یک دوره زمانی قرار بود طرحی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی اجرا شود که بر اساس آن، خودروی پراید تنها اجازه تردد در جاده‌های درون شهری را داشته و نمی‌تواند در معابر برون شهری مورد استفاده قرار بگیرد؛ اما با توجه به این که تعداد قابل توجهی از مردم از این خودرو استفاده می‌کنند، اجرای این طرح نارضایتی‌های بسیاری را به وجود می‌آورد و به همین دلیل از اجرای آن صرف نظر شد. سازمان استاندارد ایران نیز خودروهای پراید، ام وی ام 110 و پژو 405 را به عنوان بی کیفیت ترین خودروهای داخلی معرفی کرد.

پراید


در اواخر سال 1389 شرکت سایپا، تولید محصولات خود را بر پایه پلتفرم قدیمی متوقف کرد و پلتفرم جدیدی را با نام X100 به خط تولید خود آورد. به این ترتیب محصولات سایپا با نام‌های سایپا 111، سایپا 131، سایپا 132 و سایپا 141 روانه بازار شد تا مشکلات پلتفرم قبلی برطرف شود اما همچنان تغییری در وضعیت ایمنی این خودرو ایجاد نشد.

محمدرضا نجفی منش، عضو انجمن قطعه‌سازان ایران در اظهار نظر عجیبی عنوان کرد که استانداردهای پراید هیچگونه مشکلی ندارد و سازمان استاندارد به عنوان مرجع، قابل قبول است نه پلیس راهنمایی و رانندگی! از سوی دیگر، علیرضا نیک آئین، رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو بیان کرد که پراید، بیشترین مراجعه به تعمیرگاه‌ها را دارد. مهدی جمالی، مدیرعامل سایپا نیز اخیرا در یک نشست خبری اعلام کرد که پراید تا پایان سال 1395، تعداد 52 استاندارد اجباری را گذرانده بود که این تعداد در سال جاری به 55 مورد افزایش پیدا می‌کند. با این حال، گزارش‌های رسمی از جمله گزارش ارزیابی کیفی خودروهای داخلی نشان می‌دهند که این محصول سایپا همچنان با یک ستاره از 5 ستاره کیفی، بی کیفیت ترین خودروی ایرانی است.

پراید

سرانجام خط تولید پراید متوقف می‌شود؟

به تازگی، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از توقف تولید پراید تا پایان سال 96 به دستور سازمان ملی استاندارد خبر داد؛ اما باید دید آیا این بار وعده مسئولان محقق می‌شود یا شرکت سایپا با ترفندهای مختلف به تولید این خودروی بی کیفیت ادامه خواهد داد؟


حالا که به پایان دوران پراید نزدیک شده‌ایم، یک مقصر بزرگ از صحنه حذف خواهد شد اما باید فکری اساسی برای صنعت خودروی ایران کنیم و اجازه دهیم رقابت به عامل تعیین‌کننده بازار تبدیل شود. با رعایت همین اصل است که کیا، تولیدکننده پراید در دهه 90 اکنون به یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان تبدیل شده و خودروهای محبوبی مانند اپتیما و استینگر را تولید می‌کند اما ما همچنان به تولید پراید دل خوش کرده‌ایم.


۰۶ تیر ۹۶ ، ۲۳:۲۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
sina ghasemi

با تمامی قابلیت های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس سامسونگ آشنا شوید

قابلیت های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس

در زیر به بررسی قابلیت های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس (+Samsung Galaxy S8 & Galaxy S8) دو پرچمدار جدید شرکت سامسونگ خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

سامسونگ سرانجام از دو پرچمدار جدید خود برای سال 2017 میلادی، گوشی های گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس  رونمایی کرد. اگرچه به لطف اطلاعات مختلف به بیرون درز پیدا کرده در طول سال، ما نه تنها با ظاهر بلکه با تمامی جزئیات سخت افزاری آن نیز آشنا بودیم. این دو گوشی منحصر به فرد هستند و باید بگوییم که تا به حال هیچ گوشی هوشمندی نظیر آن تولید نشده است و از جذابیت خاصی برخوردارند. اگر چه باید به خاطر داشته باشید که دی ان ای محصولات پیشین گلکسی سامسونگ در آن نیز دیده می‌شود. در کنار ظاهری نونوار شده، قابلیت های جدیدی در این گوشی گنجانده شده است.

دو کهکشانی جدید سامسونگ همراه با گوشی ال جی جی 6 (LG G6) سبک جدیدی از گوشی ها را همراه با نمایشگری بزرگ، حاشیه‌هایی کم و در واقع بدنه‌ای هم اندازه با نسل های قبلیشان به ارمغان آورده‌اند. این تازه آغاز کار است و قطعا در آینده‌ای نزدیک گوشی های بیشتری را با این سبک طراحی مشاهده خواهیم کرد. از این بحث‌ها بگذریم، طرفداران پرتعداد سامسونگ در سراسر جهان علاقه‌مند هستند تا با قابلیت های گلکسی اس 8 و برادر بزرگ‌تر آن آشنا شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاه دقیق‌تری را به این قابلیت ها و امکانات تازه داشته باشیم.


قابلیت های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس

نمایشگر 18.5:9 بی‌نهایت

قابلیت های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس

سامسونگ در تازه‌ترین دستاورد خود، دست رد به سینه‌ی نمایشگرهای معمولی کنونی با نسبت ابعاد 16:9 زده است و یک نمایشگر جدیدتر و قدبلندتر نظیر گوشی ال جی جی 6 را در گوشی های جدید خود گنجانده که از حاشیه‌های بسیار کمی برخوردار است. در واقع بدنه‌ی این گوشی ها تقریبا با نسل پیشینشان هم اندازه هستند، اما نمایشگری بزرگتر با حاشیه کمتر در آن‌ها جای گرفته است.

وضوح بسیار بالا و نسبت صفحه به بدنه شگفت انگیز

قابلیت های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس


هر دو گوشی 5.8 اینچی Galaxy S8 و 6.2 اینچی +Galaxy S8 از نمایشگر بی‌نهایت آمولد سامسونگ بهره می‌برند که ارائه کننده وضوح +WQHD یا 1440×2960 پیکسل است. آن‌ها همچنین نسبت ابعاد صفحه به بدنه‌ی شگفت انگیز 83 درصدی را ارائه می‌کنند که در خود 500 هزار برابر پیکسل‌های بیشتری را نسبت به دو گوشی گلکسی اس 7 و اس 7 اج جای داده است.

بیکسبی

قابلیت های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس

همراه با موفقیت اکو شرکت آمازون به نظر می‌رسد هر شرکتی به دنبال آن است تا یک دستیار مجازی را در اشیا خانگی، یک اسپیکر و یا گوشی هوشمند خود بگنجاند. سامسونگ نیز دستیار هوشمند خودش را توسعه داده است. این دستیار که بیکسبی (Bixby) نام گرفته با هوش مصنوعی خود بازیگر نخست گوشی های گلکسی اس 8 و برادر بزرگ‌ترش است و قطعا در گوشی های آینده سامسونگ همراه با یک کلید فیزیکی اختصاصی و سایر محصولات این شرکت جای خواهد گرفت. اگر چه در حال حاضر بیسکبی محدود است و امکانات زیادی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد، اما ما ما امیدواریم در آینده‌ای نزدیک بتوانیم آن را قدرتمندتر و هوشمندتر ببینیم.

کلیدهای ناوبری روی صفحه همراه با بازخورد هپتیک

قابلیت های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس

نمایشگر بینهایت جدید به کار رفته بر روی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس با توجه به حاشیه‌های کم صفحه دیگر جایی برای یک کلید فیزیکی ندارد. این سامسونگ را مجبور کرده تا به دنبال یک راه حل تازه بگردد، به همین خاطر آنها اسکنر اثر انگشت را به قاب پشتی دستگاه برده‌اند و از یک نوار ناوبری روی صفحه استفاده کرده‌اند. این نوار شامل سه کلید استاندارد اندروید است و سامسونگ به خوبی آنها را بر روی صفحه گنجانده است. سامسونگ در زیر این کلیدها از یک موتور بازخورد هپتیک که پیشتر شاهد حضور آن در زیر کلید هوم فیزیکی آیفون 7 بودیم استفاده کرده است تا حاصل استفاده از آن‌ها، دادن یک احساس کلیک بر روی یک دکمه واقعی به کاربر باشد.

پوششی تازه با رنگی جدید

قابلیت های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس

طراحی رابط کاربری گلکسی اس 8 نیز به خوبی انجام گرفته است. سامسونگ پوشش تازه‌ای به تن گوشی خود کرده و آن را با آیکون هایی بازطراحی شده همراه با برخی از تغییرات جزئی نسبت به نسل پیشین در اختیار کاربران قرار داده است. سامسونگ همچنین از کلید قدیمی دراور اپلیکیشن فاصله گرفته و آن را همراه با یک لمس رو به بالای صفحه در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

اسکنر عنبیه چشم و شناسایی چهره

قابلیت های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس

با ارث بردن از گلکسی نوت 7، گوشی های جدید سامسونگ در قسمت جلویی خود از یک اسکنر عنبیه چشم برخوردارند. هر دو گوشی همچنین از قابلیت شناسایی چهره برخوردارند تا قفل گشایی صفحه به مراتب آسوده‌تر از روش‌های دیگر انجام گیرد.

بهبود دوربین سلفی همراه با فوکوس خودکار تشخیص چهره

قابلیت های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس

گلکسی اس 8 از یک دوربین سلفی با وضوح بیشتر (8 مگاپیکسلی نسبت به 5 مگاپیکسلی) از دوربین سلفی نسل پیشین این گوشی برخوردار است. این دوربین اینک از فوکوس خودکار تشخیص فاز بهره می‌برد تا چهره‌ی شما کاملا شفاف به ثبت برسد.

ایرفون‌هایی با برند AKG

قابلیت های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس

دو گوشی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس همراه با ایرفون‌های با کیفیت برند AKG درون جعبه خود به فروش می‌رسند. ما نمی‌توانیم در حال حاضر هیچ اظهار نظری در مورد کیفیت صدای آن‌ها داشته باشیم. اگرچه زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد، اما نمی‌توان به راحتی از برند بین المللی AKG گذشت.

رنگ‌های جدید

قابلیت های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس

گلکسی S8 در 5 رنگ عرضه خواهد شد. در آمریکا با رنگ‌های مشکی، خاکستری ارکیده و نقره‌ای به فروش می‌رسد و نسخه بین‌المللی آن به جز این 3 در دو رنگ طلایی و آبی نیز به فروش می‌رسد.

 



۱۱ فروردين ۹۶ ، ۲۰:۳۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
sina ghasemi

معرفی خودروهای اتوماتیک صفر و کارکرده با هزینه کمتر از 50 میلیون تومان

خودروهای اتوماتیک

یکی از چیزهای که در هنگام خرید خودرو برای مشتریان از اهمیت زیادی برخوردار است، نوع گیربکس خودرو است. علاوه بر کیفیت ساخت، قدرت فنی و امکانات و تجهیزات، بهره‌مندی از گیربکس اتوماتیک نیز جزو مهم‌ترین مزایای یک خودرو به شمار می‌رود که باعث می‌شود تا رانندگی آسان‌تری به خصوص در جاده‌های شهری فراهم شود. در این مطلب قصد داریم بررسی کنیم که در بازار ایران، کدام خودروهای اتوماتیک را می‌توان با هزینه کمتر از 50 میلیون تومان خریداری کرد.

مشتریان ایرانی برای خرید خودروهای اتوماتیک به روز، باید هزینه زیادی را پرداخت کنند اما در همین بازار ایران می‌توان ماشین‌هایی را پیدا کرد که با حذف پدال کلاچ، حس سواری در خودروهای اتوماتیک راحت را به شما القا می‌کند. بیشتر این خودروهای اتوماتیک که کمتر از 50 میلیون تومان قیمت دارند، از توانایی فنی و کیفیت ساخت بالایی برخوردار نیستند اما اگر عاشق رانندگی با خودروهای اتوماتیک هستید و پول زیادی هم برای هزینه کردن ندارید، ما این خودروها را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

خودروهای اتوماتیک

در مورد انواع گیربکس‌های اتوماتیک نیز باید گفت که گیربکس تیپ ترونیک، همان گیربکس اتوماتیک است که از قابلیت تعویض دستی دنده هم بهره می‌برد. شرکت فولکس واگن برای اولین بار این نوع گیربکس را ثبت تجاری کرد و امروزه در بسیاری از خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرد. گیربکس CVT هم نمونه پیشرفته‌تر و گران‌تری از گیربکس اتومات است. این نوع گیربکس بر خلاف سایر گیربکس‌ها که 4، 5 یا 6 دنده دارند، از بی‌نهایت دنده استفاده می‌کند. بعضی از گیربکس‌های CVT هم از قابلیت تعویض دستی دنده برخوردار هستند.

خودروهای اتوماتیک


جدول قیمت خودروهای اتوماتیک صفر و کارکرده کمتر از 50 میلیون تومان

خودرو مدل قیمت حدودی (تومان)
جک جی 5 94 50 میلیون
ام وی ام 550 94 50 میلیون
رنو مگان 2008 50 میلیون
پژو پارس صفر مدل 95 49 میلیون
لیفان ایکس 50 95 49 میلیون
برلیانس اچ 320 94 49 میلیون
رنو ساندرو صفر 49 میلیون
کیا سراتو 2008 49 میلیون
تویوتا یاریس هاچ بک 2008 49 میلیون
ال 90 95 48 میلیون
ال 90 94 45 میلیون
جک جی 5 93 47 میلیون
لیفان ایکس 50 94 47 میلیون
رنو مگان 2006 47 میلیون
بایک سابرینا صفر مدل 95 46 میلیون
ال 90 93 42 میلیون
پژو پارس 95 45 میلیون
هیوندای ورنا 90 45 میلیون
رنو مگان 89 45 میلیون
برلیانس اچ 220 صفر مدل 95 44 میلیون و 500 هزار
برلیانس اچ 230 صفر مدل 95 44 میلیون و 500 هزار
بایک سابرینا 94 44 میلیون
ال 90 92 40 میلیون
برلیانس اچ 330 94 50 میلیون
پژو 207 91 42 میلیون
بایک سابرینا 2014 42 میلیون
پژو پارس 94 41 میلیون
هیوندای ورنا 89 41 میلیون
پژو 206 91 39 میلیون
پژو 207 90 40 میلیون
هیوندای ورنا 88 39 میلیون
پژو پارس 93 37 میلیون
ولکس سی 30 91 37 میلیون
پژو 206 صندوق دار 91 37 میلیون
هیوندای ورنا 87 37 میلیون
پژو پارس 92 35 میلیون
پژو 206 90 35 میلیون
پژو 206 صندوق دار 90 34 میلیون
پژو 207 89 35 میلیون
مزدا 323 85 34 میلیون
پروتون جن 2 2007 34 میلیون
پژو پارس 91 31 میلیون
پژو 206 89 31 میلیون
پژو 206 صندوق دار 88 30 میلیون
پژو پارس 89 29 میلیون
پژو 206 88 29 میلیون
پژو پارس 88 26 میلیون
پژو 206 صندوق دار 87 26 میلیون
پژو 206 87 26 میلیون
پژو 206 86 24 میلیون
پژو 206 صندوق دار 86 23 میلیون
پژو 206 85 22 میلیون

مشخصات فنی خودروهای فوق

خودرو پیشرانه قدرت موتور گشتاور نوع گیربکس اتوماتیک حداکثر سرعت وزن خودرو
کیا سراتو 2 لیتری  4سیلندر 143 اسب بخار 190 نیوتن متر 4 دنده تیپ ترونیک 197 کیلومتر در ساعت

1350 کیلوگرم
ام وی ام 550 2 لیتری      4 سیلندر 139 اسب بخار 182 نیوتن متر CVT 175 کیلومتر در ساعت


1366 کیلوگرم
رنو مگان 2 لیتری     4 سیلندر
132 اسب بخار 188 نیوتن متر 4 دنده 202 کیلومتر در ساعت


1385 کیلوگرم
جک جی 5 1.8 لیتری  4  سیلندر 141 اسب بخار 165 نیوتن متر 4 دنده 175 کیلومتر در ساعت


1355 کیلوگرم
هیوندای ورنا 1.6 لیتری   4 سیلندر 104 اسب بخار 143 نیوتن متر 4 دنده 189 کیلومتر در ساعت


1040 کیلوگرم
مزدا 323 1.6 لیتری   4 سیلندر 106 اسب بخار 145 نیوتن متر 4 دنده 182 کیلومتر در ساعت


1073 کیلوگرم
پژو 206 اس دی V9 1.6 لیتری   4 سیلندر
110 اسب بخار 142 نیوتن متر 4 دنده تیپ ترونیک 189 کیلومتر در ساعت


1138 کیلوگرم
پژو 206 تیپ 6 1.6 لیتری   4سیلندر 110 اسب بخار 142 نیوتن متر 4 دنده تیپ ترونیک 190 کیلومتر در ساعت


1096 کیلوگرم
پژو 207 1.6 لیتری   4 سیلندر 110 اسب بخار 142 نیوتن متر 4 دنده 190 کیلومتر در ساعت


1096 کیلوگرم
پژو پارس 1.6 لیتری   4 سیلندر 108 اسب بخار 142 نیوتن متر 4 دنده 180 کیلومتر در ساعت


1215 کیلوگرم
پروتون جن 2 1.6 لیتری   4 سیلندر 110 اسب بخار 148 نیوتن متر 4 دنده 185 کیلومتر در ساعت


1185 کیلوگرم
رنو ساندرو 1.6 لیتری   4 سیلندر 105 اسب بخار 140 نیوتن متر 4 دنده 170 کیلومتر در ساعت


1146 کیلوگرم
تندر 90 1.6 لیتری  4  سیلندر 105 اسب بخار 140 نیوتن متر 4 دنده 175 کیلومتر در ساعت


1155 کیلوگرم
بایک سابرینا 1.5 لیتری   4 سیلندر 113 اسب بخار 143 نیوتن متر 4 دنده 170 کیلومتر در ساعت


1090 کیلوگرم
برلیانس H220 1.5 لیتری   4 سیلندر 102 اسب بخار 138 نیوتن متر 6 دنده 180 کیلومتر در ساعت


1194 کیلوگرم
برلیانس H230 1.5 لیتری   4 سیلندر 102 اسب بخار 138 نیوتن متر 6 دنده 180 کیلومتر در ساعت


1194 کیلوگرم
برلیانس H320 1.5 لیتری   4 سیلندر 103 اسب بخار 138 نیوتن متر 4 دنده تیپ ترونیک 170 کیلومتر در ساعت


1240 کیلوگرم
گریت وال وولکس 1.5 لیتری   4 سیلندر 104 اسب بخار 138 نیوتن متر CVT 183 کیلومتر در ساعت


1145 کیلوگرم
لیفان ایکس 50 1.5 لیتری   4 سیلندر 102 اسب بخار 133 نیوتن متر CVT 160 کیلومتر در ساعت



1150 کیلوگرم
تویوتا یاریس هاچ بک 1.3 لیتری   4 سیلندر 84 اسب بخار 121 نیوتن متر 4 دنده 170 کیلومتر در ساعت

1045 کیلوگرم

۱۱ فروردين ۹۶ ، ۱۸:۲۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
sina ghasemi

کامپیوتر Lenovo ThinkStation P320 معرفی شد ؛ یک کامپیوتر قدرتمند مختص واقعیت مجازی


لنوو اخیرا یک کامپیوتر جدید، مختص استفاده برای مقاصد واقعیت مجازی، به سری کامپیوترهای ThinkStation خود اضافه کرده است. کاربران هدف کامپیوتر Lenovo ThinkStation P320 کاربرانی هستند که تصمیم دارند به صورت حرفه‌ای دنیای واقعیت مجازی را تجربه کنند. همانطور که می‌دانید، بهترین هدست‌های واقعیت مجازی دنیا همچون اچ تی سی وایو و اکولوس ریفت به کامپیوترهای بسیار قدرتمندی برای پردازش نیاز دارند، به همین دلیل شاهد به کار رفتن مشخصات بسیار سطح بالا در کامپیوتر لنوو تینک استیشن پی 320 هستیم.

کامپیوتر Lenovo ThinkStation P320 در دو سایز بزرگ و کوچک در ماه آینده میلادی عرضه خواهد شد. این کامپیوتر رومیزی به آخرین نسل پردازنده سری Core i7 اینتل مجهز شده و مادربورد آن تا 64 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 را پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی از جدیدترین نسل کارت گرافیک Nvidia Quadro را باید از دیگر قابلیت‌های کامپیوتر Lenovo ThinkStation P320 دانست. کاربران می‌توانند تا دو کارت گرافیک Nvidia Quadro P1000 را در کیس نسخه کوچکتر این کامپیوتر جای بدهند.

کامپیوتر Lenovo ThinkStation P320

کامپیوتر Lenovo ThinkStation P320 را طبق نیازتان سفارشی‌سازی کنید

به لطف قابلیت Flex Module، کاربران می‌توانند به راحتی ماژول‌های مورد نیازشان را به کامپیوتر Lenovo ThinkStation P320 اضافه کرده و آن را بر اساس نیاز خود سفارشی‌سازی کنند. به عنوان نمونه کاربر بعد از خرید می‌تواند بر اساس نیاز خود، اتصالات یو اس بی نسخه C، یو اس بی 3 و یا رم ریدر را به کیس اضافه کند. گفتنی است قیمت کامپیوتر Lenovo ThinkStation P320 هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است.

۰۹ فروردين ۹۶ ، ۲۰:۰۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
sina ghasemi

فرقی بین باتری و بمب وجود ندارد: تست باتری ال جی جی 6 پیش از ورود به بازار چگونه انجام می‌شود؟

تست باتری ال جی جی 6

همانطور که می‌دانید ال جی در خلال کنگره جهانی موبایل بارسلون 2017 از پرچمدار جدیدش رونمایی کرد؛ اما هنوز تا عرضه آن در سراسر جهان زمان اندکی باقی مانده و کره‌ای ها مشغول تست باتری ال جی جی 6 در شرایط سخت و اتفاقی هستند تا از تکرار فاجعه گلکسی نوت 7 جلوگیری کنند. با ما همراه باشید تا از نحوه انجام آزمایش‌های ایمنی روی جی 6 بیشتر بدانید.

بر اساس گفته‌های مقامات ال جی هرروز 50 هزار واحد جی 6 بارگیری می‌شود و مهم‌ترین و اولین اولویت کمپانی، ایمنی بالای محصولات تعیین شده است. تست باتری ال جی جی 6 محدود به باتری نیست و گوشی در زمینه‌های مختلفی نظیر مقاومت نسبت به نفوذ آب و همچنین سقوط کنترل شده از ارتفاع مچ دست روی سطح فلزی، چوبی و فرشینه آزمایش می‌شود. نتایج مربوط به هر تست مبنایی برای آزمایش های دیگر خواهند بود و خیال سران کره‌ای را از حفظ سهامشان از بازار راحت می‌کنند.

از آنجایی که مشکل اصلی گلکسی نوت 7 که منجر به انفجار دستگاه می‌شد مربوط به طراحی نامناسب و نا ایمن باتری بود، ال جی نیز توجه ویژه‌ای به باتری جی 6 داشته و آزمایش‌های باتری پرچمدارش را با دقت زیادی انجام می‌دهد. کیم سونگ وو (Kim Sung-woo)، مهندس ارشد پارک دیجیتال ال جی می‌گوید:

تفاوتی بین باتری و یک بمب وجود ندارد. تست باتری ال جی جی 6 به منظور جلوگیری از آسیب دیدن کاربر انجام می‌شود، حتی اگر باتری دستگاه منفجر شود.

بدین ترتیب چشم بادامی‌ها نه تنها به جلوگیری از انفجار باتری پرداخته‌اند بلکه به دنبال راه‌هایی برای کاهش جراحات وارده به کاربر به هنگام منفجر شدن ناگهانی باتری هم هستند. کارکنان ال جی با قرار دادن دستگاه درون آتش و فیلم‌برداری از آن، به تماشای واکنش‌های جی 6 می‌نشینند. اگر گوشی پس از انفجار به طرفی پرتاب نشود و تنها در آن شکاف به وجود بیاید، آزمایش با موفقیت پشت سر گذاشته شده است.

تست باتری ال جی جی 6

این تنها یکی از کارهایی است که در تست باتری ال جی جی 6 انجام می‌شود و کره‌ای ها علاوه بر سلامت شما، به فکر ایمنی حیوانات خانگی شما هم هستند. گاهی حیوانات خانگی -به خصوص سگ‌ها- گوشی را در دهان می‌گیرند تا به صاحبش تحویل دهند. اما در همین حین ممکن است فشار زیادی به بدنه و باتری دستگاه وارد شده و سبب آتش گرفتن و انفجار باتری در دهان حیوان بخت برگشته شود. ال جی برای مطمئن شدن از رخ ندادن چنین اتفاق‌هایی، میله 9 کیلوگرمی فلزی را از ارتفاع زیادی روی باتری جی 6 رها می‌کند. اگر باتری تنها صدمه ببیند و منفجر نشود، یعنی برای قرارگیری درون جی 6 مناسب است.

کره‌ای ها تست‌های زیادی برای اطمینان از ایمن بودن جی 6 انجام می‌دهند تا اعتبارشان به مانند رقیب هموطن زیر سوال نرود.  در ادامه تصاویری از تست باتری ال جی جی 6 در شرایط گوناگون را مشاهده خواهید کرد.

۰۹ فروردين ۹۶ ، ۰۱:۰۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
sina ghasemi

رنگ های جدید گوشی آنر 6 ایکس مشخص شدند؛ صورتی و آبی

به زودی شاهد عرضه مجدد آنر 6 ایکس با رنگ هایی جدید خواهیم بود

 طبق شنیده‌ها، کمپانی چینی هواوی قصد دارد آخرین مدل از سری آنر خود را با گزینه‌های رنگی تازه‌ای عرضه کند. رنگ های جدید گوشی آنر 6 ایکس                        (Huawei Honor 6X) شامل دو گزینه صورتی و آبی هستند که در ادامه تصاویری از آنها را مشاهده خواهیم کرد.

مهرماه سال گذشته بود که هواوی از جدیدترین گوشی برند آنر یعنی آنر 6 ایکس رونمایی کرد. مدتی بعد، این گوشی موبایل در سه رنگ خاکستری، طلایی و نقره‌ای روانه بازار شد. حال پس از گذشت چند ماه از عرضه در بازارهای جهانی، قرار است آنر 6X را در رنگ هایی جدید ببینیم.

به زودی شاهد عرضه مجدد گوشی آنر 6 ایکس با رنگ هایی جدید هستیم

رنگ های جدید گوشی آنر 6 ایکس ظاهر اسمارت فون را به گونه‌ای تغییر خواهد داد که به نظر می‌رسد با استقبال بیشتری از سوی کاربران زن مواجه شوند. بر اساس اخبار منتشر شده، این نسخه‌های جدید از آخرین مدل سری آنر هواوی در ابتدا در کشور مبدا یعنی چین به فروش خواهند رسید و پس از آن، به احتمال زیاد در دیگر بازارهای مهم جهانی شاهد آنها خواهیم بود. متاسفانه تا لحظه نوشتن این خبر، صحبتی از تاریخ دقیق عرضه نشده است.

مشخصات گوشی آنر 6 ایکس

گوشی هواوی Honor 6X دارای یک نمایشگر 5.5 اینچی با کیفیت اچ دی (رزولوشن تصویری 1080 در 1920 پیکسل) است. تراشه کایرن 655 های‌سیلیکون به آن قدرت داده و با 3 و 4 گیگابایت رم عرضه شد. نسخه 3 گیگابایت رم این گوشی 32 گیگابایت حافظه داخلی دارد در حالی که نسخه 4 گیگابایتی آن دارای حافظه داخلی 64 گیگابایتی‌ست. این میزان فضا از طریق کارت میکرو اس دی قابل ارتقا خواهد بود.

یکی از بارزترین ویژگی های این گوشی مربوط به بخش ثبت تصاویر آن است. این دستگاه در پنل پشتی خود به یک دوربین دوگانه 12+2 مگاپیکسلی مجهز شده و یک سنسور اثر انگشت دایره ای شکل نیز در زیر این سنسورها جا خوش کرده است.


ادامه مطلب...
۰۸ فروردين ۹۶ ، ۰۰:۴۴ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
sina ghasemi